28 juli 2017 - San Francisco

28 juli 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

We zitten nu op het vliegveld van San Francisco in de Lounge van KLM. Over 1 uur gaan we boarden. Vanmorgen hebben we met koffers van 22kg of meer (…) 71 treden mogen lopen van het huis naar de auto. Naar boven wel te verstaan. Dat gecombineerd met het hardlopen van Els en mij – en onderweg 5 herten gezien, meer dan we in Eefde zien! – ben ik nu wel toe aan een lunch. Dat ga ik zo doen, dus.

3 Weken U.S. Het lijkt wel een eeuwigheid geleden dat we vertrokken naar New York! En dat we vervolgens naar Wichita en Pasadena vlogen. Wat hebben we veel meegemaakt! Alles liep op rolletjes, goed georganiseerd (goed huis uitgezocht, Laure!!).

Een veelzijdige vakantie, van hardlopen in Central Park, Cats, boottocht rond New York, zoutmijn, BBQ, “men’s out night”, Beechcraft/Cessna , JPL, Universal Studio’s, Walvis spotten, Montery Bay en Highway 1, Napa Valley tot het heerlijke eten (en als consequentie sla blaadjes als diner in de komende 2 weken). Maar ook vooral de belevenis van New York, Wichita, Los Angeles en omgeving, en San Francisco: elke omgeving is anders.

Het leukste is voor mij – en dat klinkt natuurlijk wat clichématig – van alles dat we dit met elkaar hebben mogen hebben doen, dat Gido bij ons is gekomen, en dat we Ab en Gerard met hun gezinnen hebben bezocht. Het was super om ze te zien en bij ze te zijn, en een inkijkje te krijgen in hun leven. We kennen elkaar nu bijna 33 jaar….

Kortom, een super vakantie, maar ik heb ook weer zin om naar huis te gaan.

Na drie heerlijke weken hier, blijf ik toch met 1 Grote Vraag zitten. We hebben geweldige gesprekken gevoerd met veel vreselijk aardige en behulpzame mensen. Of het nu in een top hotel in Pasadena was, of met een monteur in Mil Valley. Of taxi chauffeurs in New York. Gelachen met mensen in de vele restaurants die we hebben bezocht. Oost kust, het Midden, en West kust. De vraag blijft: hoe is het toch mogelijk dat men dan zo'n President kiest?

Patrick

Nawoord van Gido

Het was een fantastische vakantie.
Na een goede vlucht naar, en een hectiche overstap op JFK, arriveerde ik zondag 16/7/17 op LAX. Patrick, Els, Laure en Celeste arriveerde een paar uur later. Het werd een vakantie van weerzien met vrienden, (het bezoek aan Gerard en zijn gezin), technologie en cultuur (JPL, een lang gekoesterde wens,  en Universal Studio's, waar men je met audiovisuele trucs laat geloven wat je wil zien). De sterren van Hollywood, de beaches van Venice en Santa Monica, mooie omgevingen. Zeehonden - en walvissen spotten in Monterey en San Francisco. De schitterende natuur van Muir Woods, met 100+meter hoge Red Woods langs een smal en en met boomwortels bedekt bergpad. De relaxde hectiek van San Francisco, met zijn vele culturen en mensen. En lekker eten en drinken. Een wine tasting in Napa heeft dus niet ontbroken.
Zo als ik al zei:
               "Een fantastische vakantie."

Gido

IMG_0194

1. Judith van zeijts:
    29 juli 2017
    Klinkt als een geweldige vakantie, veel vinkjes van de b ucketlist. En de foto's liegen er niet om! Goede terugreis!
  2. Wilma van Zeijts:
    29 juli 2017
    Goede terugreis! Het was erg leuk om via de blog mee te kunnen lezen met jullie belevenissen. Wat hebben jullie veel gezien en gedaan. En zoals je schrijft, waardevol om dat samen te doen.
  3. Joke:
    29 juli 2017
    Goede vlucht en voor straks welkom aan de Reeverdijk!