25 Juli 2017 - San Francisco

25 juli 2017 - Mill Valley, California, Verenigde Staten

Vanmorgen hebben Els en ik een rondje hardgelopen. Zoals jullie inmiddels wel hebben begrepen zitten we hier in de heuvels. Dus een rondje hardlopen is vooral veel stijgen en veel dalen. Beide is een aanslag op de benen, maar dat is geen probleem: we hebben veel kilo's te verliezen! Het lopen is hier prachtig, we zijn een paar keer wat verdwaald, maar dat kon de pret niet drukken. Els heeft zich ook bezig gehouden met Basketbal, en geprobeerd zich te kwalificeren voor het US Dream Team.

IMG_0187 IMG_5277

Daarna zijn we naar Napa Valley gereden. Napa en Sonoma staan bekend om hun goede lokale melk, herstel, wijnen. Het landschap doet wel wat denken aan Toscane, de Marken, Spanje, alleen dan ingevuld op z'n Amerikaans. En we hebben veel wijnranken gezien.

DSC_0027

De "nieuwe wijnmakers" hoeven zich niet te conformeren aan de tradities van de Fransen en Italianen, zodat ze van hartenlust kunnen en willen experimenteren. Nadat we heerlijk hebben geluncht in Napa (waar ze trouwens Giga stoelen hebben!) zijn we naar een "wine tasting" gereden

.DSC_0018DSC_0016DSC_0012

Daar hebben we heerlijke wijnen geproefd en gedronken.

DSC_0044DSC_0052DSC_0074

Ik moest nog rijden en wilde geen risico lopen,

DSC_0100

dus voor mij was het vooral "tasten" en weer uit spuwen. Wat een zelfbeheersing! Over een week of 4-5 worden een aantal dozen bij ons in Eefde afgeleverd, dus kom dan ook bij ons proeven (doorslikken mag ook!). Was de bestelling dan ook zodanig dat we twee flessen meekregen, en niets hoefden te betalen voor de tasting? En vrienden voor het leven hebben gemaakt?

DSC_0097

Na terugkomst hebben een een tafel in een restaurant in Sausalito besproken. Hiervandaan heb je een prachtig zicht op San Francisco! Ook hier hebben we heerlijk gegeten.

Het laatste stukje terugrijden, heuvel op, was erg donker! Maar we zijn veilig aangekomen bij het huis. Daarnaast ben ik ook zelf flink aangekomen. Donderdag gaan we weer hardlopen, als kleine compensatie. Volgende week op water en slablaadjes leven, dan zijn de vakantie kilo's er weer snel af!

Cheers,

Patrick

1. Wilma van Zeijts:
    27 juli 2017
    Wat een hoogteverschil met het hardlopen. 194 meter?!
  2. Els:
    28 juli 2017