26 juli 2017 - San Francisco

26 juli 2017 - Mill Valley, California, Verenigde Staten

Vandaag stond een dagje San Francisco op de planning. We gingen dan ook om negen uur vol goede moed de deur uit. Eenmaal bij de auto aangekomen, kreeg papa de auto niet van het slot. Dit lukte alleen handmatig. Vervolgens kreeg papa de auto niet gestart. Mama, oom Gido, Laure en ik zijn toen maar weer terug naar het huis gelopen, terwijl papa de wegenwacht belde. Binnen het half uur stond deze op de stoep! De accu bleek kapot te zijn. Gelukkig was dit snel verholpen en konden we alsnog naar San Francisco!

We hebben geparkeerd bij Union Square en zijn vervolgens de stad ingelopen. Omdat het ondertussen aardig laat was geworden, hadden we allemaal wel zin om iets te eten. Gelukkig zat er aan Union square een Cheesecake Factory!

DSC_0026DSC_0028

Nadat we allemaal een te grote hoeveelheid calorieën hadden binnen gekregen, zijn we doorgelopen naar Chinatown. In San Francisco is Chinatown veel groter dan in New York. Hier leek het alsof je middenin China terecht was gekomen. Overal werd Chinees gesproken! Ook waren er een heleboel Chinese supermarkten, waar allerlei Chinese producten lagen.

DSC_0070

We zijn via Chinatown naar Little Italy gelopen om daar te lunchen. Dit werd echter een lichte lunch, omdat we allemaal nogal vol zaten van de Cheesecake. Na de lunch zijn we weer terug gelopen naar de auto. We zijn toen via Haightstreet terug gereden naar huis.

Toen we op de boot walvissen aan het spotten waren, zwommen die walvissen voor of onder de Golden Gate Bridge door. Mama, Laure en ik zijn dus voor de Golden Gate Bridge uitgestapt om vervolgens, lopend over de Golden Gate Bridge, walvissen te spotten. Het resultaat was een zeehondje, een Harbor Purpoise en een heleboel foto's van de brug!

DSC_0083 DSC_0132

Er stond nogal wat file toen we terugreden, waardoor we pas half zeven weer thuis aankwamen. Omdat we over twee dagen weer gaan vertrekken moet de koelkast worden leeg gegeten. We hebben daarom vanavond een "rondje koelkast" gegeten.

Morgen gaan we nog een dagje naar San Francisco voor de souvenirtjes!

Celeste

1. Wilma van Zeijts:
    27 juli 2017
    Die stukken cheesecake!! Die zien er echt té lekker uit!!