11 juli 2017 - New York

11 juli 2017 - New York City, Verenigde Staten

Vanmorgen is Patrick al vroeg begonnen met een workout in the gym, die we gisteren hadden ontdekt. Daarna moest hij even aan het werk voor een telefonische vergadering. Wij hadden gisteren benodigdheden voor het ontbijt gekocht, dus gingen we lekker 'thuis' ontbijten.

Daarna hebben we de taxi genomen naar 'down town', Wall Street. Daar hebben we even rondgekeken en Patrick heeft ons het kantoor van één van zijn ondernemingen laten zien, nu weten we dus waar hij is als hij in New York is, althans dat denken we dan te weten.

DSC_0009

We hebben nog een foto genomen van de stier van Wall Street, maar die was verder niet zichtbaar.

DSC_0015

Daarna zijn we naar de plek gegaan waar vroeger de Twin Towers stonden, dit heet nu One World Trade Center. Daar is een monument voor de slachtoffers van 911. Heel indrukwekkend. Rondom twee enorme waterpartijen staan alle namen, op hun verjaardag wordt er een witte roos in de letters gestoken.

DSC_0018

Hierna zijn we naar Chinatown en Little Italy gelopen. Voor je het weet loop je, voor je gevoel, in een ander land. We voelden ons toch iets meer thuis bij Little Italy en daar hebben we dan ook heerlijk geluncht.

DSC_0040

We zijn nog naar een converse store geweest, waar Patrick en Celeste schoenen hebben gekocht, met een persoonlijke print, morgen kunnen we ze ophalen.

Toen moesten we de kaarten ophalen voor de musical van vanavond. Gelukkig was alles goed gelopen met de reservering en hadden we de kaarten op zak. We zijn weer naar het hotel gelopen, dat was nog een hele tippel en erg warm en vochtig.

In het hotel hadden we een uurtje op op te knappen en uit te rusten, daarna was het alweer tijd om naar het theater te gaan. Het eten hebben we maar even laten zitten, we zitten zo vol.

We zaten in een prachtig oud theater en hadden hele goede plaatsen. We hadden allemaal geen idee waar de musical Cats over zou gaan, het duurde dan ook even voordat wij het een beetje begrepen. Maar wat werd er goed gezongen en gedanst.

Selfie

In de pauze was het blijkbaar de gewoonte dat iedereen het podium op gaat voor foto's en vooral veel selfies.

2 (2)

We hebben ontzettend genoten en zijn nu weer lekker op de hotelkamer. Morgen de laatste dag New York.....

Els

1. Gido:
    12 juli 2017
    Ah gezellig weer. Ik ben in 2010 wel naar China Town gegaan. De taxl leverde mij op de grens van Little Italy en China Townn af, verder wilde hij niet. Heb toen in een klein Aziatisch restaurant gegeten. Wat dat weet ik niet, want de menu kaart was in het Chinees. Het was overigens heel lekker.
  2. Gido:
    12 juli 2017
    By the way, zit nu bij de Starbucks in Amsterdam Zuid, vandaag een Prigram Incremental Planning Event. Buiten regent het Cats and Dogs. Ik kijk uit naar beter weer. Nog 3 dagen ..........
  3. Wilma van Zeijts:
    12 juli 2017
    Een dag met veel verschillende indrukken.
  4. Wilma van Zeijts:
    12 juli 2017
    Mooi verhaal Gido over je diner in China Town ;-)
  5. Marieke van Van Zeijts:
    12 juli 2017
    Ha de stier kan ik me ook nog herinneren. Had zelf Wallstreet imposanter verwacht want zoveel was het eigenlijk niet. De stappenteller zal vandaag weer blij met jullue zijn geweest!