8 juli 2017 - New York

8 juli 2017 - New York City, Verenigde Staten

Vanochtend werden we vroeg wakker, om 4.30 uur konden we echt niet meer slapen. We hadden erg honger, want we hadden gister, New Yorkse tijd, 17.30 uur voor het laatst gegeten. We hebben een kopje thee gedronken en van het uitzicht genoten. Rond 8.00 uur waren we klaar en omdat ons hotel geen ontbijt heeft (rare Amerikanen...), gingen we dichtbij Central Park ontbijten.

Na het ontbijt zijn we door Central Park naar Fifth Avenue gelopen. Toen we gisteravond met de taxi door New York reden, vonden we het allebei een beetje rommelig overkomen. Er lag heel veel afval op straat en de wegen zijn ook niet in de beste staat. Toen we echter vandaag naar Fifth Avenue liepen, viel het allemaal reuze mee!

Toen papa en mama een paar jaar geleden in New York waren, hebben zij in Central park eekhoorntjes gezien. Er was dus een missie.... Gelukkig duurde het niet erg lang voordat we de kleine diertjes zagen rond huppelen in het gras. Dankzij een vrouw, die ze aan het voeren was, konden we ze van dichtbij bekijken en fotograferen!

DSC_0045

We zijn vanuit Central Park over Fifth Avenue gelopen. Een straat vol met de duurste winkels. We hebben vervolgens een New York Cheesecake gegeten bij Rockefeller center.

DSC_0067

Na de Cheesecake zijn we naar Times Square gelopen. De taxi-chauffeur vertelde ons gister al dat New York vrij leeg is op dit moment, omdat de meeste mensen na the 4th of July een weekje op vakantie zijn. Dit was echter niet het geval bij Times Square. We zijn dan ook snel verder gelopen!

DSC_0096

Na Times Square te hebben bezocht, zijn we via Broadway naar de wijk SoHo gelopen. Daar hebben we een beetje rond gelopen en geluncht. Na de lunch besloten we richting The Empire State Building te lopen. Dat was een flinke wandeling! Bovendien was het boven de dertig graden geworden. Als je dan eenmaal bij The Empire State Building bent aangekomen, is het natuurlijk zonde om niet "even" naar boven te gaan. Dus we hebben New York niet alleen vanaf de grond, maar ook vanaf de 86ste verdieping van The Empire State Building bekeken!

DSC_0177

Toen we weer beneden waren, hebben we een taxi naar het hotel genomen om even uit te rusten.

We hebben vanavond in een typisch Amerikaans restaurantje dichtbij het hotel gegeten (met grote tv schermen en al). Nu (21.00) zijn we terug in ons hotel en gaan we lekker slapen! Morgen gaan we om 11.00 een boottocht maken. We hebben er zin in!

Om nog een indicatie te geven van de afstand, die we vandaag hebben afgelegd. We hebben 26.453 stappen gezet en daarmee 17.7 km gelopen (dit is overgenomen van Laure haar fitbit ;)).

Groetjes Celeste en Laure

1. Wilma van Zeijts:
    9 juli 2017
    Prachtige foto's en wat een afstand hebben jullie gelopen! Goed plan om na zo'n dag in een boot te gaan zitten. Er wordt toch ook nog wel hardgelopen door Central Park neem ik aan? ;-)
  2. Gido:
    9 juli 2017
    Wat hebben jullie leuke dingen gedaan. Veel plezier op het water.
  3. Joke:
    9 juli 2017
    Is het nog zo dat je dag en nacht sirenes hoort in het centrum van new York? Mooie dingen gezien hoor!
  4. Els:
    9 juli 2017
    De sirenes hoor je inderdaad constant, volgens ons doen ze het ook om eerder bij de Starbucks te kunnen komen.
  5. Gido:
    En vanwege de donuts.
  6. Marieke van Van Zeijts:
    9 juli 2017
    Mooie foto's hoor! En leuk om zo de stad te voet te kunnen verkennen. Met zoveel stappen mag ook je veel lekkere taartjes en m&m's eten:-).
    Die eekhoorns kan ik me niet herinneren van Central Park maar misschien kwam dat ook wel omdat het toen sneeuwde... Lekker uitwaaien op de boot morgen!