9 juli 2017 - New York

9 juli 2017 - New York City, Verenigde Staten

Vanochtend waren we weer vroeg op, de jetlag is nog niet helemaal weg. Uiteindelijk liepen we om 8.00 uur het hotel uit, we gingen weer op zoek naar een restaurantje om te ontbijten. We vonden een café dicht bij het hotel, het zag er een beetje shabby uit, maar het ontbijt was lekker.

Na het ontbijt zijn we met een taxi naar de pier gereden, waar de boot vertrok. We waren veel te vroeg (we waren er namelijk om 9.30 uur maar de boot vertrok om 11.00 uur). Daarom hebben we daar wat rond gelopen en koffie gedronken, dat wil zeggen: papa en mama hebben koffie gedronken, wij water. Om 10.30 uur gingen we de boot op, we zaten buiten op het bovendek. Het was helemaal helder en de zon scheen flink, het was dan ook heel warm. De tour guide op de boot was David, een man die behoorlijk vol van zichzelf is en zichzelf erg grappig vindt. Wij vonden hem erg irritant.

De boottocht was echter prachtig, we hadden mooi zicht op Manhattan. Ook hebben we The Statue of Liberty van dichtbij gezien.

DSC_0048     DSC_0042

Rond 13.00 uur stonden we weer op de kade. We zijn toen razend snel op zoek gegaan naar een restaurantje, want Celeste dreigde chagrijnig te worden (voor de mensen die nog nooit met Celeste op vakantie zijn geweest: Ze wordt chagrijnig als ze geen eten krijgt ;)). Gelukkig vonden we snel een leuk restaurantje.

Nadat we weer wat energie hadden gekregen, zijn we verder gelopen naar Times Square. We hadden gezien dat daar een Carlo's Bakery (bekend van "Cake Boss") is en daar wilden we wel graag even kijken. We vonden het snel en we hebben daar meteen wat gebakjes gekocht, omdat we het natuurlijk wel even wilden proeven. We hebben het opgegeten in Madison Square Park, daar liepen allemaal hele schattige eekhoorntjes. Oh ja: het gebak is goedgekeurd ;). Toen we het gebak hadden opgegeten, hebben we wat gedronken in een Belgisch café.

Daarna zijn we verder gelopen naar Union Square, onderweg zijn we langs Kleinfeld gegaan (bekend van "Say yes to the dress").

We gingen naar Union Square, omdat daar de één na grootste boekenwinkel van de wereld is (Barnes & Nobles) en daar wilde ik graag even kijken. Het was inderdaad een hele grote boekenwinkel, maar eigenlijk ben ik niet veel verder gekomen dan de Harry Potter afdeling (oeps). Celeste snapt deze obsessie alleen nog niet helemaal.

DSC_0146

We (eigenlijk alleen ik) hebben wat boeken gekocht en we hebben weer een taxi naar het hotel genomen. We zijn rond 19.30 uur iets gaan eten in de buurt van het hotel. We zijn naar een Grieks restaurant gegaan, ontzettend lekker eten en het deed ons denken aan onze vakantie van vorig jaar.

Morgen staat er een lunch in The Boothouse in Central Park op het programma, maar eerst gaan we lekker slapen!

Laure

1. Gido:
    10 juli 2017
    Ja zo'n boottocht is erg leuk, met een mooi gezicht op NY. En je loopt van tv serie naar tv serie. Volop plezier dus.
  2. Wilma van Zeijts:
    10 juli 2017
    Erg leuk verhaal weer. Je hebt je collectie Harry Potter weer kunnen uitbreiden. Goed! Veel plezier nog. Groetjes Wilma (ook namens Marjolein, Brechtje en Hidde die ook meelezen).
  3. Marieke van Van Zeijts:
    10 juli 2017
    Leuk hoor. Jullie hebben je duidelijk goed voorbereid op deze trip dat je alle bekende tentjes weet te vinden!
  4. Judith van zeijts:
    16 juli 2017
    Haha, jullie hebben inderdaad van tv serie naar tv serie gelopen. Leuke foto's!